سلطان وحشت یک فیلم ترسناک است که دیدن آن را به شدت توصیه می کنم

۲۶ بازديد


در سال 1981، کینگ کتابی غیرداستانی به نام Dance Macabre نوشت و در میان چیزهای دیگر درباره برخی از فیلم‌های ترسناک مورد علاقه‌اش که بین دهه‌های 1950 و 1980 منتشر شد، صحبت کرد. در آن کتاب، توصیه‌های برتر فیلم را نیز خواهید یافت. اما ما سراغ آنها نرفتیم. زیرا این لیست در اینترنت موجود است. در این لیست، نویسندگان سایت طعم سینما تعدادی از فیلم های ترسناک سال های اخیر را که استیون کینگ، پادشاه ترسناک از طریق حساب توییتر خود معرفی کرده است، انتخاب کرده اند و ارزش دیدن دارند. برای تماشا فیلم ترسناک دابه کلیک کنید.

1. شبی که دنیا را می خورد

«شبی که دنیا را می خورد» یک فیلم فرانسوی درباره زامبی ها است. سام نوازنده ساکن پاریس با دوست دختر سابقش ملاقات می کند تا کاست هایی را که او پشت سر گذاشته است بازیابی کند. دختر جشن می گیرد و روز بعد سام تنهاست و همه جا لکه های خون است. دنیا تغییر کرده و دوست دختر و سایر مهمانان او به زامبی تبدیل شده اند و او تنها بازمانده ساختمان است.

نکته جالب این فیلم این است که از تمام عناصر اکشن ژانر زامبی دوری می کند (تقریباً در کل فیلم شاهد کشته شدن هیچ زامبی نیستیم) و در عوض روی شخصیت اصلی و استیصال او که از تنهایی ناشی می شود تمرکز می کند.

این فیلم به دور از یک شاهکار است، اما بهتر از آن چیزی است که انتظار دارید. این فیلم دارای بازیگران مرکزی قوی، پیچش‌های داستانی غیرمنتظره و صحنه‌هایی است که موسیقی شبیه یک موزیکال به نظر می‌رسد، چیزی که انتظار دیدن آن را در یک فیلم زامبی ندارید، اما در کمال تعجب کار را انجام می‌دهد و در کل فیلم بسیار سرگرم‌کننده‌ای است، به خصوص. زیرا زامبی های زیادی را نمی کشد.

2. وب کم

«وب کم» حضوری طبیعی در سریال های ترسناک/هیجانی است که حول محور فناوری مدرن می چرخد. این فیلم داستان آلیس (مادلین بروئر)، یک مدل اینترنتی را روایت می‌کند که جلوی یک وب‌کم می‌نشیند تا اینکه متوجه می‌شود حساب کاربری‌اش توسط غریبه‌ای هک شده است که خود را به عنوان دو نفره او نشان می‌دهد. آلیس بی قرار و افسرده سعی می کند هویت آنلاین خود را بازیابد و البته بفهمد چه کسی پشت این معما است.

"وب کم" شبیه یک قسمت طولانی از "آینه سیاه" به نظر می رسد. شاید قبل از تماشای فیلم فکر نکنید که فیلم جالبی خواهید دید، اما بهتر از حد انتظار است. داستانی قوی و پرتعلیق دارد، فضای فیلم عجیب و ترسناک است و بازی در قسمت اصلی تاثیرگذار است، همه اینها آن را به یکی از بهترین فیلم های ترسناک تکنولوژیک سال گذشته تاکنون تبدیل کرده است.

3. قطار در بوسان

قهرمان فیلم «قطار به بوسان» سوک وو است که سر کار گیر کرده و همراه دختر خردسالش با قطار به سمت بوسان می رود. دختر بچه ای می خواهد مادرش را در روز تولدش ببیند و همانطور که از نامش پیداست، فیلم بیشتر در قطار می گذرد. اما این ممکن است بدترین قطار برای سوار شدن باشد. زیرا ویروسی در بین مسافران قطار پخش می شود و آنها را به زامبی های سریع و خشن و بی رحم تبدیل می کند. سوک وو باید سعی کند خود و دخترش را نجات دهد و راهی برای امنیت پیدا کند. اما تلاش های او بی نتیجه ماند.

استیون کینگ فیلم را به خوبی توصیف می‌کند: «زامبی‌ها در «قطار به بوسان» باعث می‌شوند کسانی که در «مردگان متحرک» هستند، واقعاً خراب به نظر برسند. این‌ها زامبی‌های فیلم‌های جورج رومرو نیستند، که کند و بی‌خطر هستند. سرعت آنها زیاد است و فرار از آنها تقریبا غیرممکن است. این واقعیت که بازماندگان در یک فضای بسته با آنها به دام افتاده اند، شکست دادن زامبی ها را دشوارتر می کند.

4. جادوگر

این فیلم داستان یک خانواده پیوریتن (یکی از فرقه های پروتستان) در نیوانگلند در دهه 1630 است که یک روح شیطانی ناشناخته در کمین جنگل تاریک اطراف مزرعه دورافتاده آنها، آرامش این خانواده را به هم می زند. هنگامی که حیوانات آنها شروع به رفتارهای عجیب می کنند، محصولات آنها از بین می رود و یکی از بچه ها توسط یک شخصیت نادیده تعقیب می شود. بستگان پارانوئید دختر نوجوان توماسین را به جادوگری متهم می کنند.

صحنه های تاریخی و مضامین پیچیده مذهبی، تعصب و محدودیت زنان، فضای رویایی و نداشتن کلیشه های فیلم ترسناک این فیلم را از دیگر فیلم های ترسناکی که دیده اید متمایز کرده است. هیچ صحنه ای نیست که از ترس بپری و هیچ صحنه ای وجود ندارد که خون به در و دیوار بپاشد، با این حال فیلم یکی از عجیب ترین و ترسناک ترین فیلم های ترسناک دهه اخیر است.

5-آماده اید؟

کارگردانان این فیلم، تولیدکنندگان گلچین ترسناک Southbound در سال ۲۰۱۶ بودند. "آماده یا نه" در شب عروسی الکس و گریس اتفاق می افتد. خانواده ثروتمند و غیرعادی این پسر آداب و رسوم مفصلی دارند که وقتی فرد جدیدی به خانواده آنها اضافه می شود، باید یک بازی انجام دهند. در ابتدا، گریس فکر می کند که این یک بازی بی ضرر است. اما معلوم می‌شود که خانواده جدید او این موضوع را جدی می‌گیرند و چیزی که به عنوان بازی قایم بشک آغاز شد، تبدیل به یک مبارزه وحشتناک برای زندگی می‌شود.

منتقدان فیلم را با فیلم Get Out ساخته جردن پیل مقایسه کرده‌اند، اما Ready or Not به موفقیت آن فصل موفق نبود. شاید چون این یک فیلم خنده دار، تاریک خنده دار، پیچیده و بهتر از همیشه است.

6. بابادوک

فیلم Babadook توسط جنیفر کنت کارگردانی می شود و ایس دیویس در نقش زنی است که شوهرش را در یک تصادف رانندگی وحشتناک از دست می دهد و باید پسر یک ساله خود سم را به تنهایی بزرگ کند. سام در روزی که پدرش فوت کرد به دنیا آمد او کودکی لجباز است که در تربیت مشکل دارد و دوست داشتن مادرش برایش سخت است وقتی سم شروع به دیدن رویاهای عجیبی می‌کند که شامل یک هیولای ترسناک به نام بابادوک می‌شود، رفتار مضحک او به مادرش آسیب می‌زند.

Babadook به عنوان یک فیلم ترسناک عالی عمل می کند و واقعاً شما را می ترساند. متوجه خواهید شد که این فیلم استعاره ای از درد و سختی های بزرگ کردن کودکان پریشان به تنهایی است. گاهی اوقات والدین ممکن است بترسند.

7. هی

استیون کینگ بار دیگر فیلم مایک فلانگان را توصیه کرده است. این تعجبی ندارد، زیرا فلانگان یکی از بهترین کارگردانان ترسناک این روزها است. مقایسه کینگ با هالووین جان کارپنتر ممکن است کمی اغراق آمیز باشد، اما هیز همچنان یک فیلم عالی است. فلانگان با فیلمنامه ابداعی خود چیز جدیدی به فیلم ارائه کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.