سه ترفند درباره نازایی بعد از سقط ای کاش قبلاً می‌دانستید

۳۱,۴۲۰ بازديد

 

به طور حتم هزینههای درمان نازایی و ناباروری بدون داشتن بیمه تکمیلی بسیار بالا خواهد بود. کارگران کشاورزی مشمول ماده ۲۳ الحاقی به قانون بیمههای اجتماعی روستائیان که در خارج از محدوده شهرها در مشاغل کشاورزیفعالیت دارند و به تشخیص وزارت تعاون و امور روستاها شغل اصلی آنها را فعالیت در امور کشاورزی تشکیل میدهد و از این طریق امرار معاشمینمایند به ترتیب مقرر در این آییننامه حق بیمه آنها وصول و از کمکهای موضوع ماده ۲ برخوردار خواهند شد. همچنین همه عوامل فوق هزینه درمان را افزایش میدهد و پرداختن این هزینههای زیاد بدون داشتن بیمه تکمیلی نازایی برای بسیاری از زوجین دشوار و برای برخی غیرممکن خواهد بود. حتی در ماههای چهار و پنج به بعد برخی ورزشها هم تجویز میشود. پاسخ: فیستول ولادی زمانی به وجود میآید که زن در جریان انتقال تا شفاخانه و یا دردی که در یک یا دو روز پیش از زایمان دارد و به گونهی طبیعی زایمان نمیکند، سر طفل روی مثانهی مادر فشار میآورد، وقتی روی مثانهی فشار آورد، ولادت انسدادی است و زن زایمان کرده نمیتواند و فشار روی مثانه سبب میشود به مثانه خون نرسد و زمانی که به نسج خون نمیرسد، نسج میمیرد و آنجا یک سوراخ به نام فیستول ایجاد میشود.

این یک شاخص است که از هر صد ولادت اگر 85 ولادت طبیعی است، 15 تن دیگر سزارین است. پاسخ: سزارینها از خود شاخصی دارد، در افغانستان متاسفانه هنوز هم آمار مرگ و میر مادران زیاد است، در شفاخانهی حوزوی هرات معمولا کسانی مراجعه میکنند که ولادت شان در اطراف به مشکل میخورد و برای سزارین به شفاخانه مراجعه میکنند به همین دلیل آمار سزارین بیشتر معلوم میشود هرچند تعداد ولادتها هم زیاد است. پرسش: در چند سال اخیر دیده میشود که زایمانها به گونهی طبیعی کم شده و اکثرا سزارین میشوند، دلیل این چیست؟ اما در شفاخانههای شخصی، دلیل بیشتر شدن آمار سزارینها این است که مادران نمیخواهند درد زایمان را تجربه کنند، به همین دلیل خودشان تن به سزارین میدهند. اگرچه به باور متخصصان و پزشکان این حوزه، امروز با وجود شیوههای درمان نازایی و ناباروری متعددی که در جهان و کشور ما ایران وجود دارد، دیگر هیچ زوج جوانی نباید نگران مشکلات و اختلالات ناباروری و نازایی باشد اما با وجود این، هستند زوجهایی که به دلیل نداشتن توان مالی برای تامین هزینههای درمان یا نپذیرفتن شیوهها و شرایط درمان ناباروری و نازایی مانند استفاده از تخمک یا لقاح اهدایی امکان ناباروری را برای همیشه از دست میدهند.

ناباروری و نازایی از جمله مشکلاتی است که این روزها گریبان بسیاری از زوجهای جوان را در سراسر جهان گرفته است. انواع فست فود، غذاهای بسته بندی شده، یخ زده و پخته شده از جمله این گروه هستند. طبق تحقیقات انجام شده، همه ی این راه ها دارای عوارضی هستند و متاسفانه درصد جواب گیری افراد بسیار پائین است اما بهترین راهی که هم عوارضی در بر ندارد و هم نسبت جواب گیری آن بالاتر است، استفاده از محصولات طب سنتی و گیاهان داروئی می باشد. اما اگر بعد از 19 روز اسپرم به تخمک نرسید و بارداری شکل نگرفت و این روند 12 بار بعد از سیکلهای قاعدگی زن تکرار شد، باید احتمال نازایی مورد بررسی قرار گیرد. البته قبلاً این وسائل به صورت بسته خدمتی بود و وزارتخانه به صورت تنخواهگردان به دانشگاهها میداد و دانشگاهها از آن استفاد کرده و وسایل نازایی را فراهم میکردند، اما اکنون نگرانی بنده به عنوان کسی که 30 سال در این حوزه در حال فعالیت هستم این است که چند صباحی دیگر بیمارستانها به علت عدم پرداخت بیمهها پول نداشته باشند تا برای ما وسایل مورد نیاز را تهیه کنند؛چراکه درمان نازایی گران است.

خیر. از نظر بنده هیچ تفاوتی در سطح کیفی وجود ندارد. زوج سالم در ماه 30% احتمال بارداری دارد و این را در نظر داشته باشید که این درصد به هیچ وجه 100 نخواهد شد، پس اگر باردار نشدید فکر نکنید که دچار نازایی شدهاید. فراموش نکنید که نگه داشتن ادرار در مثانه یا ادرار نکردن در زمان نیاز به پیشروی هرچه بیشتر عفونت در مجرای ادرار ختم می شود و کاری میکند تا به دنبال درمان خانگی درد مثانه در زنان باشید. در صورتی که آب خوراک روزانه کبوتر ها حاوی کلر بیش از حد باشد؛ سلامت آنها را تحت تاثیر قرار داده و به تدریج می تواند یکی از دلایل عدم باروری در پرندگان خصوصا کبوتران باشد. سلامت اسپرم را افزایش دهید. عوامل مناسب برای لقاح وجود نداشته باشد که در این شرایط باید فاکتورهای مناسب در اسپرم و تخمک وجود داشته باشد. در صورتی که لقاح سنتی به عنوان یکی از روش های درمان ناباروری در زنان موفقیت آمیز نباشد، می تواند تکنیک میکرواینجکشن را نیز به آن اضافه کرد.

پاسخ: استراحت مطلق به هیچعنوان برای زنان تجویز نمیشود، به جز زنانی که چند سقط پی هم داشته اند و برای آن زنان هم استراحت مطلق تجویز نمیشود استراحت مطلق فقط برای زنانی تجویز می شود که چهار یا پنج سقط متواتر داشته باشند. بنابراین، تلاشتان این باشد تا حد امکان فقط محصولات ارگانیک مصرف کنید. از سوی دیگر با توجه به افزایش سن زوج بهتر است آنها روند درمان را به تعویق نیاندازند زیرا شانس درمان برای زنان 40 ساله 10 تا 15 درصد و برای زنان 25 تا 32 ساله 30 تا 35 درصد است. درصد زیادی از سوزاک یا کلامیدیا که درمان نشدهاند، در نهایت به سالپنژیت تبدیل شدهاند. به طور کلی مراکز درمانی داریم که موفقیت در آنها 10 درصد است و مراکزی که موفقیت در آنها بیش از 30 درصد است. نکته مهم این است که زوج باید یک سال به طور مستمر برای بچهدار شدن اقدام کند.

در تعریفی که سازمان جهانی بهداشت who درباره ناباروری مطرح کرده که به عنوان تعریف کلی ناباروی مورد استفاده قرار میگیرد، زوجی که یک سال به صورت مداوم و بیوقفه بدون استفاده از هیچ وسیله پیشگیری برای بچهدار شدن تلاش کنند و بارداری صورت نگیرد، در این حالت آنها باید نزد متخصص ناباروری بروند تا موقعیت خود را بررسی کنند. بسیاری از زنانی که چندین کودک دارند، با مشکلاتی کمبود آهن، کلسیم و دیابت و یا هم مشکلات جنسی روبرو اند. ناباروری در انسان میتواند منشأ پدری مانند واریکوسل و آزواسپرمی داشته باشد یا منشأ مادری مانند سندرم ترنر، آژنزی تخمدان، سندرم آشرمن. درواقع این ادویه خوشطعم با تنظیم دوران قاعدگی در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلیکیستیک، میتواند قدرت باروری زنان را افزایش دهد. امروزه ثابت شده است که با یک تغذیه مناسب می توان تاثیر مثبتی بر باروری افراد و دکتر زنان و زایمان رفع نازایی داشت. برنج کیفیت تخمک را افزایش می دهد. به او گفتم که نمیخواهد از من خرید کنید و همان محصول خارجی را استفاده کنید. کشاورزی ارگانیک نیز به شما تضمین میکند که هر گونه آفت کش مورد استفاده در محصولات، از مواد طبیعی ساخته شده و عاری از آفت کشهای معمولی یا مصنوعی هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.