مهاجرت به قبرس شمالی (ساکنان و شهروندان قبرس شمالی)

۶۵ بازديد


در این صفحه به شرایط اخذ تابعیت و اقامت قبرس، هزینه زندگی در قبرس و تمامی موارد مربوطه از صفر تا صد می پردازیم. در حال حاضر شرایط اقامت قبرس شمالی و راه های مهاجرت به قبرس شامل موارد زیر می باشد.

اخذ اقامت از طریق خرید ملک

مهاجرت از طریق راه اندازی کسب و کار

تحصیل در قبرس

اخذ ویزای مجوز کار

مهاجرت به قبرس شامل خرید ملک می باشد

برای کسانی که قصد زندگی در قبرس را دارند، خرید ملک منطقی ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی است. پروژه های بسیار متنوعی برای فروش و شرایط پرداخت بسیار مناسب وجود دارد که به شما امکان می دهد مصالح مورد نیاز برای ساخت خانه را خودتان انتخاب کنید و همچنین پرداخت به صورت اقساط بلند مدت بدون بهره حداکثر تا 84 ماه امکان پذیر است.

با داشتن املاکی از استودیو گرفته تا ویلاهای ساحلی لوکس با یک سوم هزینه سایر کشورهای مدیترانه ای، یکی از مقاصد گردشگری است که افراد زیادی را از کشورهای شمال اروپا و کشورهای روسی زبان برای مهاجرت به خود جذب می کند. خرید ملک و رفتن به قبرس شمالی..

اصولاً هنگام خرید ملک، هزینه اقامت خود را پرداخت می کنید و خانه خانوادگی قبرس می گیرید. علاوه بر این، سرمایه گذاری سودآوری انجام داده اید و افزایش قیمت ملک که بین 10 تا 30 درصد در سال در مناطق مختلف قبرس متغیر است، می توانید شاهد رشد سالانه سرمایه خود باشید. ضمناً با تبدیل ریال به پوند، برنده اصلی معامله بود.

خرید، فروش و ثبت ملک در قبرس شمالی به پوند انگلیس انجام می شود که تضمینی قوی برای محافظت از سرمایه شما به ارز گرانبها بریتانیا است. اساساً تفاوت های اصلی خرید ملک در قبرس و ترکیه یکسان است. زیرا در ترکیه خرید معمولا به دلار و ثبت اسناد با لیر ترکیه انجام می شود. البته املاک قبرس مزایای بسیار دیگری نسبت به ترکیه دارد که در جدول زیر به آنها توجه شده است.

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه از نظر خرید ملک

خرید ملک در ترکیه، خرید ملک در قبرس شمالی

خرید به دلار - ثبت اسناد به لیر، خرید - فروش - اجاره و ثبت اسناد به ارز گرانبهای پوند انگلیس.

اجازه ندادن اموال به خارجی ها فروخته شود و به مردم ترکیه یا ادارات دولتی به نصف لیر ترکیه به قیمت مصوب دولت فروخته شود. قیمت توافقی بین خریدار و فروشنده است و دولت دخالتی ندارد. هیچ محدودیتی در قیمت و تعداد معاملات برای همه ملیت ها وجود ندارد (افغانستان - چین - سوریه - برخی از کشورهای آفریقایی و کشورهای آسیب دیده از جنگ مجاز به سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیستند. اسرائیل نیز دارای محدودیت های زیادی است. .)

مجوز فروش پس از حداقل 3 سال (فقط برای املاک ایجاد شده است) مجوز فروش چندباره حتی برای پیش خرید و املاک در حال ساخت

اقامت در ملک و فقط تعداد اقامت در ملک بدون توجه به قیمت (بله، تعداد تخت ها باید با تعداد افراد خانواده مقایسه شود)

با باقی ماندن در ملک در مناطق خاصی از ملک در هر نقطه از قبرس، اتباع خارجی می توانند در آن اقامت داشته باشند (توجه داشته باشید که املاک نزدیک به مناطق نظامی و امنیتی به خارجی های بدون مدرک فروخته می شود و این یک قرارداد است. اما آنها محل سکونت ندارند. مسئله).

معمولا شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که مبلغ کامل را پرداخت نکنید، نمی توانید برای اقامت درخواست دهید. شما می توانید تا ده سال برای ملک اقساط پرداخت کنید و حتی پس از تحویل ملک نیز به پرداخت اقساط ادامه دهید. علاوه بر این، می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک برای اقامت درخواست دهید (این درصد در قانون جدید قبرس شمالی 2024 بیشتر خواهد بود).

قیمت ملک (به لیر) رشد قابل توجهی ندارد رشد قیمت ملک (به پوند انگلیس) بین 10 تا 30 درصد در سال است.

مالیات از 15% تا 40% مالیات فقط 5% و فقط یکبار

خرید اعیان، خرید زمین و اعیان، اشتراک با قبرس

مردم با خرید ملک چه خانه هایی می توانند داشته باشند؟

شخصیت خریدار و زیرشاخه ها.

گروه های خریدار فردی عبارتند از:

• همسر

کودکان زیر هجده سال (اتوماتیک)

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید جداگانه به پلیس مهاجرت (دختران بدون محدودیت سنی و پسران تا 25 سال) مراجعه کنند.

• پدر و مادر خریدار

فراموش نکنید که تعداد اتاق خواب ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. با توجه به تجربه ای که در زمینه سرمایه گذاری و مسایل مسکن داریم، خرید دو ملک مجزا را برای کسانی که به دنبال محل سکونت برای والدین خود هستند پیشنهاد می کنیم.

شما می توانید برای والدین خود یک ملک جداگانه به عنوان اقامت دائم بخرید (حتی به صورت استودیو، یعنی آپارتمان بدون اتاق خواب)، در غیر این صورت مجبور خواهید بود اتاق خواب هایی را به خانه اضافه کنید که برای شما مقرون به صرفه نیست.

آیا خواهر و برادر می توانند همزمان در خانه زندگی کنند؟

اگر مجرد باشند (فقط 2 نفر) می توانند بمانند. لطفاً توجه داشته باشید که چندین نفر می توانند در یک شراکت شریک باشند، اما قوانین اخذ اقامت با بحث در مورد مشارکت متفاوت است. طبق قانون مهاجرت، اگر هر دو مجرد باشند، تنها یک خانواده (مالک و شرکا) می توانند از طریق یک ملک یا دو خواهر و برادر زندگی کنند.

چه کسانی می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند؟

همه مردم به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی املاک و مستغلات خریداری کنند. پس از ارائه گذرنامه معتبر با سابقه کمتر از یک ماه از کشور مبدا این افراد به پلیس، پلیس قبرس شمالی سوابق مجرمانه این افراد را از طریق اینترپل و در صورت نداشتن سابقه کیفری بررسی می کند. ، مدارک را دریافت می کنند.

لازم به ذکر است که در قانون جدید قبرس شمالی یورومای سال 2024، مقررات سختگیرانه زیادی برای افراد دارای تابعیت اسرائیل نیز اعمال خواهد شد.

آیا هنگام خرید ملک امکان اخذ اقامت دائم وجود دارد؟

تمامی افرادی که دارای ملک در قبرس شمالی هستند می توانند برای اقامت اقدام کنند. این اقامت در سه سال اول سالانه و در سال سوم تا سال پنجم دو سال است و از سال پنجم به بعد با احراز شرایط زیر می تواند به اقامت دائم تبدیل شود.

• برای اقامت سالانه، دو ساله و پنج ساله، شما ملزم به ارائه منابع مالی هستید (در حال حاضر 20000 دلار برای ملک خریداری شده قبلی و 15000 دلار برای ملک تکمیل شده در هر سال اقامت). شرط لازم برای اقامت پنج ساله داشتن دارایی به ارزش بیش از 125000 پوند و ترک قبرس (در 5 سال گذشته) برای بیش از 6 هفته در سال است. اگر می خواهید برای کار سفر کنید و قصد اقامت دائم در قبرس را ندارید، باید هر سال یا دو بار در سال اقامت خود را تمدید کنید و نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید.

• ارائه آدرس قانونی محل سکونت (اجاره املاک پیش خرید شده و اثبات املاک خریداری شده).

• آزمایشات پزشکی برای تایید عدم وجود بیماری های عفونی.

• شناسنامه و گواهی ازدواج با ترجمه رسمی جهت اخذ اقامت برای دارندگان زیر مجموعه.

• اثبات پیشینه از کشور مبدا، با تاریخ کمتر از یک ماه (اگر محل تولد و اقامت فرد قبل از ورود به قبرس در دو کشور مختلف باشد، باید از هر دو مکان گواهی مجوز دریافت کند).

آیا پس از اقامت با خرید ملک اجازه کار داریم؟

بله، محدودیتی وجود ندارد، اما باید فورا نوع ویزای خود را تغییر دهید (از ویزای مالک ملک به ویزای کاری). چون وزارت کار قبرس شمالی روی کار بدون بیمه بسیار حساس است و در صورت عدم تغییر نوع ویزای شما به دلیل بیمه یا جریمه سنگین یا اخراج از کشور.

فراموش نکنید که برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی باید دو شرط اصلی داشته باشید:

• تسلط به زبان ترکی (انگلیسی متوسطه)

• داشتن دانش حرفه ای مورد نیاز (مربوط به صنعت ساختمان یا گردشگری یا آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده چیست؟

دسترسی به خدمات پزشکی رایگان در امکانات عمومی مجهز

آموزش رایگان در مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (فقط برای کسانی که به زبان ترکی در دانشگاه ادامه تحصیل دهند).

یک حساب بین المللی باز کنید و کارت های مسترکارت و ویزا (کارت های اعتباری و نقدی) و ارزهایی مانند پوند انگلیس، دلار، یورو و لیر ترکیه را دریافت کنید.

امکان پرداخت اقساطی و دریافت وام بانکی

تسهیلات بزرگ در روند اخذ ویزای توریستی سایر کشورها.

مهاجرت به قبرس شمالی برای راه اندازی کسب و کار

دولت قبرس شمالی سیاست خود را بر جذب سرمایه خارجی بنا نهاده است. پشتیبانی بسیار خوبی از بنیانگذاران کسب و کار دارد و با سهولت گرفتن مجوز کسب و کار و سپس ارائه وام های بلندمدت با نرخ بهره بسیار پایین، سرمایه گذاران زیادی را از سراسر جهان به فکر راه اندازی کسب و کار در قبرس شمالی انداخته است.

قبرس شمالی کشوری با جمعیت کم و پتانسیل بسیار بالا است. تعداد دانشجویان خارجی این کشور سه برابر جمعیت قبرس است. طبق پیش بینی ها، تخمین زده می شود که سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر از این کشور بازدید می کنند. بنابراین مشاغلی که پاسخگوی نیازهای دانشجویان و گردشگران باشند می توانند بازار کار خوبی داشته باشند.

علاوه بر این دو حوزه، تمامی مشاغل مرتبط با بازار ساخت و ساز بازار بسیار خوبی برای رشد و توسعه دارند. سرمایه گذاران زیادی به بازار املاک در قبرس شمالی هجوم آورده اند و فعالیت های ساخت و ساز در این کشور به سرعت و به سرعت انجام می شود.

اگر بخواهیم در مورد مشاغلی که آینده بسیار خوبی دارند تیتر اخبار شویم، باید اینگونه بگوییم:

کافه یا رستوران

فتوکپی و کارهای فنی مربوط به امور دانشجویی

تعمیر موبایل

سالن

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

دفتر معماری

مهندس عمران

تولید کابینت و مبلمان چوبی

تولید خانه های سنگی

گرافیک و تبلیغات

چه کسانی می توانند با ثبت شرکت در قبرس اقامت کنند؟

کمک های دولتی به سرمایه گذاران در خرید آپارتمان نیز موثر است. صاحبان مشاغل در ابتدا ویزای کارآفرینی 2 ساله دریافت می کنند و همه زیر گروه های آنها بدون نیاز به حمایت مالی مجوز اقامت دریافت می کنند (زیررده ها برای همه انواع اقامت یکسان هستند). صاحبان مشاغل برای دریافت اقامت نیازی به ارائه هیچ گونه حمایت مالی ندارند و دریافت اقامت آنها سریعتر و آسانتر از سایر اقامت ها است.

آیا با ثبت شرکت میتوانیم اقامت دائم بگیریم؟

خیر، پس از 6 سال که در این مدت بیمه کار رد می شود و سرمایه گذاران می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

شما می توانید ویزای تحصیلی در قبرس شمالی را از دو طریق دریافت کنید:

• ثبت نام در دانشگاه ها

در کالج هایی ثبت نام کنید که دوره های آموزشی کوتاه مدت ارائه می دهند. مانند مدارسی که دوره های کوتاه مدت ارائه می دهند مانند دوره های زبان ترکی، انگلیسی، آلمانی یا آموزشگاه های فنی و حرفه ای. مانند دوره های مدیریت گردشگری، مدیریت پروژه و مدیریت بازرگانی.

دانشجو (اعم از دانشجو یا دانشجو) نیازی به تامین منابع مالی ندارد. اما همتایان بالای 18 سال آنها باید توانایی مالی خود را به دولت نشان دهند. (در حال حاضر 25000 دلار به بالا)

دانش آموزان و زیردستان به خدمات دولتی رایگان دسترسی خواهند داشت و می توانند حساب های بانکی باز کنند.

در این صفحه دانشگاه های قبرس شمالی را به تفصیل توضیح داده ایم.

مزایای اقامت تحصیلی در قبرس شمالی معایب اقامت تحصیلی در قبرس شمالی

عدم نیاز به منابع مالی - پرداخت مالیات کمتر - استفاده از خدمات پزشکی رایگان در مراکز درمانی مجهز دانشگاه و سایر موسسات دولتی - امکان اخذ ویزا برای همراه دانشجو، امکان اقامت دائم - الزام به خروج کشور به محض فارغ التحصیلی

با یک دعوت نامه کاری در قبرس مکانی بگیرید

به طور کلی، ویزای کار در اداره مهاجرت قبرس شمالی رایج نیست. اما اگر کارفرمایان دارای صلاحیت حرفه ای در خارج از جزیره هستند و می خواهند آن را وارد تجارت خود در قبرس کنند، حق دارند برای متقاضی دعوت نامه ارسال کنند. در این صورت کارفرما در قبال کارمند مسئول است و در صورت ارتکاب جرم، کارفرما قیم قانونی است.

همچنین کارفرما موظف است مبلغی را در بانک به نام کارمند خارجی خود مسدود کند. تمام این سخت گیری ها برای کارفرمایان برای اولویت دادن به افرادی است که ویزای قبرس گرفته اند و از فیلترهای اولیه دولت (توانایی مالی و کارت سلامت) عبور کرده اند.

کارفرما موظف است حداقل مبلغی را که وزارت کار تعیین می کند به عنوان حقوق و علاوه بر پرداخت حق بیمه ماهانه کارمند به کارمند پرداخت کند. در حال حاضر بیمه برای یک کارمند غیر قبرسی حدود 3000 لیر ترکیه هزینه دارد و پایه حقوق حدود 20000 لیر ترکیه است.

تمامی افراد با هر نوع ویزای کاری می توانند پس از شش سال کار و بیمه در قبرس شمالی برای اقامت دائم اقدام کنند.

زندگی و مهاجرت به قبرس با تمکن مالی

اخذ ویزای موقت یک ساله با منابع مالی و اجاره خانه روش اخذ اقامت سالهای گذشته بود که در قانون جدید ۲۰۲۴ حذف شده است. در این نوع ویزای موقت؛ این فاینانس بیش از 25000 دلار تخمین زده شد.

لازم به ذکر است که به طور کلی برای دریافت فاینانس از بانک های قبرس، مبلغ درخواستی باید تا زمان دریافت اقامت (که حدود دو ماه یا بیشتر طول می کشد) در حساب شما و در فعالیت شما باشد. زمان اضافی) برای ریاضی شما آماده هستید. فردی که منابع مالی داشته باشد می تواند برای ویزای یک ساله در زیر مجموعه ها اقدام کند و هزینه اضافی برای زیر مجموعه ها نیاز نیست. (بخش های فرعی برای انواع اقامتگاه ها یکسان است).

تمامی افرادی که این نوع اقامت را دریافت می کنند، مانند سایر اقامتگاه ها از مزایای دولتی رایگان برخوردار خواهند شد.

اخذ تابعیت قبرس شمالی با سرمایه گذاری

جالب است بدانید که قبرس شمالی گذرنامه را به صورت نقدی نمی فروشد. دلیل آن حفظ امنیت بالای این کشور است.

بسیاری از کشورها از جمله قبرس جنوبی و یونان در تلاش هستند تا با فروش شهروندی به خارجی ها در ازای مبالغ هنگفت، ضعف اقتصادی خود را جبران کنند. این امر باعث می شود جریانی از مجرمان ثروتمند به دنبال هویت جدیدی برای پنهان کردن جنایات خود در این کشورها باشند و امنیت این کشورها را به خطر بیندازند.

قبرس شمالی کشوری امن است. صرف نظر از میزان سرمایه گذاری در 5 سال اول اقامت، وسواس و هوشیاری مهاجران را می سنجد. و پس از حداقل 5 سال ارزیابی در مرحله اول راه را برای دریافت کارت اقامت دائم و پاسپورت در مرحله بعد هموار می کند.

آیا افراد زیر هجده سال می توانند ویزا بگیرند و مستقل زندگی کنند؟

! نه! افراد بالای هجده سال تحت هیچ شرایطی نمی توانند ویزای مستقل دریافت کنند. افراد زیر هجده سال نمی توانند بدون والدین یا قیم وارد قبرس شمالی شوند. همچنین، آنها اقامت مستقلی ندارند و باید در اداره مهاجرت قبرس شمالی به عنوان بخشی از والدین یا سرپرستان خود ثبت نام کنند. مدارس قبرس شمالی، چه دولتی و چه غیرانتفاعی، فقط در صورتی مجاز به پذیرش دانش آموزان خارجی هستند که والدین آنها مقیم قانونی باشند.

در سال های اخیر، در ایران شاهد تعدد آژانس ها و موسسات مهاجرتی و اعزام دانشجو به خارج بسیاری بوده ایم که نه تنها در تهران، بلکه در شهرستان ها نیز شروع به فعالیت داشته اند. همانطور که می دانید،ما همیشه به دنبال کیفیت بوده ایم و در این مقاله نیز سعی شده بهترین موسسات مهاجرتی که برتر هستند و با استانداردهای بالا اقدام به اجرای خدمات مهاجرتی و اعزام دانشجو می کنند معرفی گردند.

متقاضیان مهاجرت به خارج

متقاضی مهاجرت به خارج، باید هوشمندانه در مسیر خود، اقدام به دریافت کمک کند چرا که پس از شروع و عقد قرارداد مهاجرتی، راه پیش ندارد. این انتخاب باید فوق العاده با تفکر، بررسی دقیق و درایت باشد. آکادمی اکسیر تلاش می کند به شما برای تصمیم گیری موسسه برتر مهاجرتی کمک کند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.