چگونه عقب رفتگي‌هاي زانو را درمان كنيم؟

۸۳ بازديد

يك متخصص فيزيوتراپي گفت:عقب رفتگي زانو بيشتر در سنين پايين و بين خانم‌ها ديده مي‌شود كه براي درمان آن توصيه‌هاي كاربردي داريم.

 

عارف سعيدي متخصص فيزيوتراپي و مدرس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه كلينيك گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اينكه عقب رفتگي زانو موضوعي است كه در بعضي افراد به خصوص خانم‌ها شايع است،  اظهار كرد: عقب رفتگي زانو علت‌هاي مختلفي مانند وراثت، چرخش‌هاي نامناسب لگن و ساق پا، شكستگي در ساختار ران و وراثت را شامل مي‌شود.

سعيدي افزود: بيشتر عقب رفتگي‌هاي زانو بين ۱۰ تا ۱۵ درجه صورت مي‌گيرد، همچنين اين موضوع در بين دانش آموزان زمان غربالگري بيشتر ديده مي‌شود؛ بنابراين افراد در سنين پايين و خانم‌ها به ميزان بيشتري در معرض عقب رفتگي زانو قرار دارند. افرادي هم كه به مدت طولاني سرپا هستند، داراي اضافه وزن بوده و كار‌هاي سنگين مي‌كنند در معرض خطر بيشتري قرار مي گيرند. توصيه مي‌شود به موارد تمريني در ادامه اين گزارش توجه كنيد تا بتوانيد از عقب رفتگي زانو پيشگيري يا آن را درمان كنيد.

اين متخصص فيزيوتراپي مطرح كرد: يكي از بهترين درمان‌ها براي درمان عقب رفتگي زانو يا پيشگيري از ابتلا، تقويت عضلات چهارسر است. براي تقويت اين عضله حالت نيم خيز بگيريد و كشش را براي اين عضلات انجام دهيد، همچنين تقويت عضلات ساق پا بسيار مهم است كه مي‌توانيد در حالت ايستاده روي پنجه‌هاي پا قرار بگيريد و تا ۵ ثانيه مكث كنيد و اين كار را چند مرتبه در طول روز انجام دهيد.ورزشورزش

سعيدي در پايان تصريح كرد: يكي از كار‌هاي مهم در اين زمينه استفاده از زانو بند است تا بتواند كمك دهنده زانو باشد و از عقب رفتگي بيشتر آن جلوگيري كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.