حرفه گوینده و درآمد او را معرفی می کنیم

۱۳۷ بازديد


صداهای ضبط شده  مجری رادیو در اطراف ما هستند. در واقع، بسیاری از مردم آنقدر به شنیدن صدای انسان در محصولات، مکان ها و خدمات مورد علاقه خود عادت کرده اند که حتی ممکن است نپرسند: صدای چه کسی را می شنوم؟ پاسخ: البته صداپیشه است.

کار ریخته گری

صداپیشگان هنرمندانی هستند که از صدای خود برای سرگرمی، روایت، بازاریابی محصول، انیمیشن، کتاب های صوتی، بازی های ویدیویی و محتوای آموزشی استفاده می کنند. صداپیشگان برای تقلید از صدای یک شخصیت، جدای از برداشت، باید مهارت های بازیگری هم داشته باشند.

از آنجایی که صداپیشگان به ندرت روی صفحه نمایش دیده می شوند، صدای آنها تنها راه برای بیان احساسات است. صداپیشگان باید تمرین کنند و به طور مداوم مهارت های صوتی خود را بهبود بخشند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند.

مزایای کار به عنوان گوینده چیست؟

صنعت صوتی فوق‌العاده رقابتی است، اما برای کسانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند که کار صوتی ثابتی پیدا کنند، مزایای زیادی دارد:

کار در خانه: می توانید کارهای صوتی زیادی را در استودیوی خانگی خود ضبط کنید. به شما امکان می دهد از خانه کار کنید و از سفر خودداری کنید.

رئیس خود باشید: رئیس خود بودن یکی دیگر از مزایای کار به عنوان صداپیشه است. می توانید برنامه خود را تنظیم کنید و تصمیم بگیرید که کار را بپذیرید یا رد کنید. وقتی به طور مداوم شروع به کار می کنید، می توانید در مورد نوع برنامه ای که به شما پیشنهاد می شود تصمیم بگیرید.

ساعات کاری انعطاف پذیر: از آنجایی که شما یک کارفرما و رئیس خود هستید، ساعات کاری انعطاف پذیر است و می توانید به صورت پاره وقت کار کنید.

پروژه هایی که می توانند درآمد داشته باشند: برخی از پروژه های صوتی تجاری می توانند بسیار ارزان باشند و ده ها یا صدها میلیون دلار برای ضبط پیام های کوتاه برای رسانه ملی و تلویزیون پرداخت کنند.

معایب صدای پیشوند

داستان سرایی در حالی که مزایای بسیاری دارد، معایبی نیز دارد، از جمله:

کار ناپایدار پیدا کردن یک شغل تمام وقت در صنعت صدا می تواند یک کار دلهره آور باشد. صدا بر روی هنرمندان نیاز به ایجاد شبکه های قوی و روابط کاری برای ایجاد یک حرفه ای پایدار و در عین حال تقویت مهارت های خود دارند.

رقابت سنگین: به دلیل بی ثباتی کار و کم کاری، فضای رقابتی گاهی اوقات می تواند بسیار شدید شود. یک صداپیشه ممکن است برای مدتی بیکار باشد.

تجهیزات گران قیمت: راه اندازی استودیو ضبط خانگی مفید است. اما نصب غرفه عایق صدا و سرمایه گذاری روی تجهیزات و نرم افزارهای ضبط با کیفیت می تواند گران باشد. برای یادگیری نحوه استفاده صحیح از آن به زمان نیاز دارید.

مراقبت از صدا: صداپیشگان باید روی سالم نگه داشتن صدای خود تمرکز کنند. صداپیشگان باید از هرگونه تنش صوتی که در توانایی آنها در استفاده صحیح از صدایشان اختلال ایجاد می کند، اجتناب کنند یا از آن مراقبت کنند.

چگونه گوینده شویم

می توان گفت حدود 50 درصد صداگذاری به استعداد صدای فرد بستگی دارد. اما 50 درصد باقی مانده باید با مهارت و تمرین تقویت شود. در اینجا چند مرحله برای افزایش شانس خود برای ایجاد یک حرفه صوتی موفق آورده شده است:

درس بازیگری: صحبت کردن فقط خواندن کلمات روی یک تکه کاغذ نیست، بلکه به مهارت های بازیگری نیز نیاز دارد. ورزش کردن با یک مربی ACTing می تواند به شما کمک کند مهارت های خود را توسعه داده و اصلاح کنید و شما را به بازیگری با اعتماد به نفس تبدیل کند.

مربی صدا را استخدام کنید: یک مربی صدا می تواند به شما کمک کند مهارت های فنی مانند تنفس، تلفظ، صحبت کردن و صحبت کردن را توسعه دهید تا بدانید چگونه هر خط را به بهترین نحو ارائه دهید.

به کارشناسان گوینده خارجی گوش دهید: تبلیغات و کارتون ها را تماشا کنید یا بازی های ویدیویی انجام دهید و به صدای مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین به نحوه تغییر صدا توجه کنید.

شبکه‌های اجتماعی: می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای یافتن فرصت‌های شغلی، دوست‌یابی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد جنبه‌های مختلف حرفه صوتی خود استفاده کنید. با توجه به استفاده زیاد مردم از تلفن همراه و شبکه های اجتماعی، امروزه این امکان را دارید که کار و حرفه خود را از طریق این شبکه های اجتماعی ارائه و به نمایش بگذارید.

درآمد حاصل از کار تبلیغی

درآمد یک اسپیکینگ یا صداپیشه به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله کیفیت صدا، علم، روابط، زمینه کاری و ... بر درآمد یک هنرمند صداپیشه تأثیر می گذارد. اما به طور کلی می توان گفت که گویندگان و حرفه ای های صدا بین 6 تا 40 میلیون ین در ماه درآمد دارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.